On-Page SEO resultaten bespreken met klant

On-Page SEO: Optimaliseer je website inhoud en trek meer bezoekers uit Google én AI!

Wanneer je denk dat on-page SEO alleen bestaat uit het schrijven van wervelende teksten met zoekwoorden, dan heb je het helaas mis. Google verandert zijn regels en AI chatbots doen hun intrede. Daarnaast is het van belang om ook naar andere facetten te kijken om jouw On-page SEO proces optimaal te benutten. Denk hierbij aan headings, afbeeldingen, url’s, titles & meta descriptions, structured data en de gebruiksvriendelijkheid van je website. Dit valt allemaal onder on-page SEO.

Home » Diensten » On-Page SEO

De basis voor een krachtige on-page SEO strategie begint met een zoekwoorden onderzoek

Iedere webtekst valt of staat met een gedegen zoekwoorden onderzoek. Dit is de basis waarmee we jouw doelgroep kunnen bereiken. Je krijgt van mij altijd een overzicht van de gefilterde zoekwoorden. Samen kijken we welke woorden het best passen bij jouw bedrijf. De overige zoekwoorden zijn heel bruikbaar voor bijvoorbeeld het schrijven van een blog. 

Web teksten laten schrijven die scoren: geschreven voor mensen, geoptimaliseerd voor Google én AI-bots 

Web teksten laten schrijven met alleen de juiste zoekwoorden erin verwerkt, is niet meer voldoende in het GEO tijdperk. Google wordt steeds slimmer en verandert zijn specifieke richtlijnen opnieuw. Daarom duik ik graag met jou de diepte in om uitgebreide vragen en antwoorden te formuleren voor jouw doelgroep. Hierdoor maak je de meeste kans om gevonden te worden in Google én AI chatbots! Schrijven dus voor mensen en niet voor zoekmachines. 

Kwalitatieve content en E-E-A-T: de basis voor goede on-page SEO

Om jouw ervaring, expertise, autoriteit en betrouwbaarheid goed over te laten komen, is meer nodig dan “even een stukje tekst schrijven”. Daarom houd ik rekening met het E-E-A-T principe (Experience, Expertise, Authoritativeness en Thrustworthiness). Dit principe geldt voor tekst op jouw eigen site, maar ook voor jouw content die op andere platforms verschijnt. Daarnaast zijn er nog meer componenten van belang voor web teksten. Hierbij kun je denken aan:

Ook zijn Meta Tags van belang zoals:

Meer weten?

Ik sta klaar om je digitale omgeving (opnieuw) te creëren. Met verschillende aanpassingen en unieke teksten, kun je een website verwachten die perfect bij je past. Aarzel niet en neem vandaag nog contact op om de mogelijkheden te bespreken en je website naar een hoger niveau te tillen.

Waarom afbeeldingen optimaliseren essentieel is voor jouw digitale strategie

Afbeeldingen optimaliseren hoort net zo goed bij on-page SEO als teksten schrijven. Een afbeelding zegt namelijk meer dan duizend woorden. Hierbij worden bij voorkeur echte foto’s gebruikt. Het is voor jouw on-page SEO strategie namelijk essentieel om geen stockfoto’s te gebruiken. Daarnaast zijn andere aspecten belangrijk zoals:

Waar Google én AI bots dol op zijn: Structured Data maakt je content beter vindbaar

Om Google en AI bots beter te laten begrijpen waar jouw content over gaat is het toevoegen van je structured data aan jouw website essentieel. Deze code laat aan Google en AI bots zien welke type content het betreft en wat de inhoud van de content is. Na implementatie kan je hoger scoren in de zoekresultaten en meer bezoekers aantrekken. Bij Structured data kun je denken aan content die gaat over:

Waarom iedere ondernemer een gebruiksvriendelijke website nodig heeft

Wanneer een website rommelig, onveilig of langzaam is ontbreekt het aan gebruiksvriendelijkheid voor jouw bezoeker. Jouw bezoeker en potentiële klant kunnen hierdoor de website snel verlaten en dit is een gemiste kans. Technisch SEO speelt hierbij ook een grote rol. Het is daarom verstandig te zorgen dat alle elementen kloppen. Denk hierbij aan het volgende: Hoe snel is jouw website? Heb je een duidelijke structuur, zoals een overzichtelijk menu en headers in de tekst? En is jouw website responsive, dus mobiel vriendelijk?

Scroll naar boven