Acquisitie werkzaamheden
uitbesteden om jouw
bedrijf te laten groeien?
Acquisitie en Klantrelaties: Jouw klantenbestand vergroten
Voor de meeste ondernemers is het plegen van acquisitie een hele uitdaging. Zomaar “een vreemde” benaderen zorgt bij veel mensen voor een flinke portie koudwatervrees. Toch kan het je klantenbestand flink vergroten. Er is echter tijd en doorzettingsvermogen voor nodig. Daarnaast zijn ook de regels aangescherpt sinds 2021. Besteed jij deze klus liever uit? Met bijna 20 jaar verkoopervaring ben ik graag jouw partner.
Voordat ik acquisitie pleeg heb ik kennis nodig van jouw bedrijf, producten en /of diensten. Het inwerken hiervoor, zoals bij een werknemer, is bij mij nauwelijks aan de orde. Het zit namelijk zo: wanneer ik in eerste instantie jouw SEO onder handen mag nemen, leer ik direct jouw bedrijf kennen. Daarom combineer ik Zoekmachine Optimalisatie met Acquisitie. SEO verhoogt daarnaast ook de kans om potentiële online klanten aan te trekken. En het mooie is: je kunt mij al voor een paar uur per week inschakelen.
Acquisitie betekenis: Waarom het cruciaal is voor jouw ondernemersgroei
De betekenis van acquisitie is simpelweg: “het werven of verwerven van”. En dat geldt met name voor nieuwe klanten. Echter een persoonlijke relatie opbouwen met je toekomstige klant doe je niet via internet. Ook het behoud van bestaande klanten middels persoonlijk relatiebeheer valt hieronder. Hier komen altijd menselijke emoties bij kijken.
Ben jij opzoek naar een ervaren verkoper in jouw business to business onderneming die de acquisitie voor jouw bedrijf op zich neemt? En daarnaast jouw SEO onder handen neemt?
Koude acquisitie voor de lange adem
Koude acquisitie is het benaderen van potentiële klanten die jou niet of nauwelijks kennen. Vaak zijn hier meerdere telefoontjes of bezoeken mee gemoeid, waarbij ook regelgeving van toepassing is. Daarom is het meestal een langdurig traject. Hierbij kun je in beginsel een aantal tactieken inzetten:
- Een bijzondere (eenmalige) aanbieding of voorstel
- Het weggeven van een cadeau(tje)
- Een (tijdelijke) oplossing bieden voor een probleem
Bij warme acquisitie kun je denken aan het volgende:
Misschien had je in het verleden klanten die je al even niet meer hebt gesproken. Of het contract van een bestaande relatie loopt bijna af. Dan komt warme acquisitie om de hoek kijken.
De (oude) relatie kent jou of jouw product al. Soms ben je één telefoontje, bezoek of evaluatie verwijderd van een vervolg verkoop of contract.
Warme acquisitie:
Hoe je gemakkelijk klantenwinst boekt
Dit is voor jou als:
- Jij graag jouw bedrijfsactiviteiten wil uitbreiden, maar verkoop “niet jouw ding is”
- Jij graag wil groeien met jouw bedrijf, maar niet weet waar je moet beginnen
- Jij (nog) niet iemand in dienst kan of wil nemen, omdat je een kleiner bedrijf hebt
- Jij iemand maar een paar uur per week nodig hebt voor acquisitiewerkzaamheden
- Jij acquisitie echt niet ziet zitten, omdat het je niet ligt. Wel zie je de meerwaarde ervan in
Telefonische acquisitie
Bij telefonische acquisitie is de moeilijkheidsgraad afhankelijk of je koud of warm belt. Bij koud bellen is de weg naar het eindresultaat (een verkoop) langer. Het vergt meer geduld en tijd dan bij warm bellen.
Ik help je graag verder in combinatie met SEO werkzaamheden.
Bij telefonische acquisitie kun je denken aan:
Een belscript maken
Samen met jou kijk ik welk belscript het beste is om jouw toekomstige klant binnen te halen. Deze voorbereiding is essentieel voordat we aan de slag kunnen gaan met acquisitie.
Telefonische afspraken maken
Telefonische afspraken maken doe je voornamelijk om een verkoopgesprek te kunnen gaan voeren. Wil jij dat ik samen met jouw potentiële klant een datum, tijd en plek afspreek? Dan kan jij daarna het verkoopgesprek online of op locatie uitvoeren.
Telefonische verkoop
Voor ondernemers die gelijk een verkoop willen zien, is telefonische verkoop een optie. Ik doe er alles aan om jouw potentiële klant telefonisch te overtuigen om direct een contract of aankoop te doen.
Prijs €40,- excl. BTW per uur
Accountmanager ZZP
Ben je opzoek naar een accountmanager ZZP voor new business of relatiebeheer? Ik ben graag behulpzaam.
Samen met SEO werkzaamheden kan ik jou al voor een paar uur per week uit de brand helpen.
Als Accountmanager kan ik je helpen bij:
Klantbezoek
Ik ga voor jou op klantbezoek (ter plaatse of online) en maak eventueel een verkoop presentatie. Hierbij haal ik alles uit de kast om de order binnen te halen voor jou.
Verkoopgesprekken
Verkoopgesprekken vallen of staan met een slimme planning. Een goede voorbereiding is het halve werk. Wil jij dat ik het verkoopgesprek samen met jou voorbereidt? Of heb je liever dat ik het gesprek voer met jouw (potentiële) klant? Dat kan!
Prijs: €65,- excl. BTW per uur
Veel gestelde vragen
Is telefonische verkoop verboden?
Nee telefonische verkoop is niet verboden. Wel gelden er sinds 2021 strengere regels. Het is niet toegestaan om zomaar consumenten, zzp’ers, commanditaire vennootschappen (cv), Vennootschap onder firma’s (vof) of maatschappen te bellen. Bij andere rechtsvormen is dit nog wel mogelijk. Is er van tevoren toestemming gegeven of is er al een vorm van een (klant)relatie? (dit kan ook zijn een donateur, een vrijwilliger of iemand die bij een bijeenkomst is geweest). Dan mag je gewoon bellen.
Welke regels zijn er voor acquisitie?
Voor telefonische acquisitie gelden o.a. de volgende regels: Jouw telefoonnummer moet altijd zichtbaar zijn wanneer je belt. Je gesprekspartner mag altijd aangeven dat het niet gewenst is dat je belt. Tijdens het gesprek moet je vertellen wat je verkoopt, wat de kosten zijn en hoeveel bedenktijd er is.
Wat is de beste dag voor acquisitie?
Wanneer je acquireert in een business to business omgeving, dan is het afhankelijk van de branche waarin je werkzaam bent en wie de contactpersoon is die je wilt spreken. Maar over het algemeen kun je rekening houden met de volgende punten: Op maandag, woensdag en vrijdag kan iemand een standaard vrije dag hebben. Ook kunnen maandagen of vrijdagen soms deadlines bevatten voor een bedrijf. Niet handig om te bellen dus! Kies daarom het beste de dinsdag of donderdag uit óf de dag dat je afgesproken hebt dat je terug zou bellen naar jouw prospect.
Wat is de beste tijd voor acquisitie?
Wanneer je contact opneemt met een bedrijf houdt dan vooral rekening met lunchtijd en sluitingstijd. Bel daarom nooit zomaar tussen 12.00 uur en 13.30 uur. Maar ook niet net voor 17.00 uur. Dit kan begrijpelijkerwijs irritatie met zich meebrengen en hiermee kun je je kansen verkleinen op een (eerste) goed contact. Bel je in de ochtend? Houdt dan rekening met verschillende aanvangstijden: de meeste mensen zijn tussen 9.15 uur en 9.30 uur zeker op hun werk aanwezig en nog net niet in een eventuele vergadering.
Jouw acquisitie werkzaamheden uit handen geven?
- Neem contact op met Bourdon Optimaal
- Maak een vrijblijvend kennismakingsgesprek op locatie of online
- Bekijk met mij alle mogelijkheden op het gebied van acquisitie
Adres
Arend Keldermanstraat 42, 7415 NM Deventer
info@bourdonoptimaal.nl
telefoonnummer-WhatsApp
06 41650513